Čeprav je znano, da naj bi ta stročnica preprečevala raka na dojkah, osteoporozo in druge zdravstvene težave, se je pojavil dvom, da soja morda le ni tako zdrava.
Odkar so znanstveniki potrdili, da soja znižuje holesterol in ščiti pred srčnimi obolenji, se je prodaja tega živila zelo povečala, soja je postala nezamenljiva sestavina na številnih jedilnih mizah, še posebej pri vegetarijancih, ki jim to živilo predstavlja osnovo prehrane.
Resnica o tej magični stročnici je torej ta, da soja še naprej ostaja koristna sestavina uravnotežene prehrane, vendar se je izkazalo, da so nekatere trditve o njenem zdravilnem učinku napačno razložene.

Prva dvomljiva informacija je, da uživanje soje pozitivno deluje na možganske aktivnosti. Rezultati nekaterih raziskav so sicer pokazali, da naj bi soja izboljševala vez med možganskimi celicami in spodbujala spomin, torej naj bi spodbudno vplivala na možgane. Medtem ko druge študije o učinkih soje ne zaznavajo nobenega pozitivnega vpliva na možganske funkcije. Verjetno bo potrebno opraviti še kar nekaj drugih raziskav, preden bomo lahko postavili dokončni zaključek o tej trditvi.
Tudi dejstvo, da soja znižuje stopnjo holesterola in preprečuje pojav srčnih obolenj, ni popolnoma potrjeno. Novejše raziskave so namreč pokazale, da soja znižuje stopnjo holesterola pri ženskah po menopavzi. Kadar sojo uživa mlada ženska, v organizmu katere estrogen naravno nastaja, so sojini učinki minimalni. Estrogen med drugim vzdržuje nivo holesterola, po vstopu v menopavzo nivo tega v organizmu upada, povečuje pa se nivo holesterola.
Tretja trditev pravi, da ob uživanju soje ženske redkeje obolevajo za rakom na dojki. Dosedanja znanstvena odkritja so zelo protislovna. Nekateri menijo, da zmanjšuje možnost obolenja, drugi, da uživanje večjih količin soje celo poveča tveganje za raka. Zadnje raziskave pa pravijo, da je občasno uživanje soje in njenih izdelkov popolnoma neškodljivo, vendar naj se ženske, pri katerih je tveganje raka na dojki povečano, popolnoma odpovejo sojinim izdelkom oziroma soji v obliki dodatka k prehrani.

Soja vam prav tako ne bo pomagala pri krepitvi kosti. Če želite okrepiti kosti, si žal s tofujem in sojinimi izdelki ne boste mogle veliko pomagati. Ameriška raziskava je pokazala, da se ženskam v zgodnjih dvajsetih letih, ki so leto dni jemale sojo oziroma sojine izdelke, gostota kostne mase ni prav nič bolj povečala kot tistim, ki tega dodatka niso jemale. Pri skupini starejših žensk pa so bili rezultati že znatno boljši, pa vseeno premalo prepričljivi, da bi lahko potrdili pozitivne učinke prednosti soje. Res je, da pospešuje rast določenih kostnih celic, predvsem pa koristi starejšim ženskam, pri katerih se ta hormon po naravni poti ne ustvarja več.
Še nasvet za vse tiste, ki prisegajo na izdelke na osnovi soje v obliki kapsul in tablet. Večina teh preparatov vsebuje samo koncentrirane odmerke izoflavona, ki ne vsebujejo drugih koristnih snovi te rastline. Še več, velike količine te snovi so organizmu lahko celo škodljive. Torej, raje si privoščite kak dober tofu, vendar pa tudi pri tem imejte mero in ne pretiravajte.
Stefania B.
Foto: mojevro.finance.si, erevija.com.
Vicky počasi, a zanesljivo postaja prava poslovna ženska ...
Pripravite se na vitko poletje! Pet bralk ali bralcev dobi paket Nupo Starter Pack.
RSS komentarji Dodaj komentar