Tretji dan na LJFW
Tretji dan Ljubljanskega tedna mode je Center Rog pokal po šivih. Veliko število obiskovalcev se je izmenjavalo ob modni pisti na kateri se je predstavilo deset blagovnih znamk in modnih ustvarjalcev. Danes zaključujemo z zadnjim nizom modnih revij, obeta pa se tudi nastop Masayah na modni reviji Smiles in the Night x Medle, v sodelovanju s Pivovarno Laško Union in Smile. Ob 11.00 pa lahko v Centru Rog prisluhnete zanimivi okrogli mizi, posvečeni trajnosti.
Sinoči smo najprej videli novosti ene izmed najboljših trajnostnih blagovnih znamk na svetu - Things I Miss. V prepričanju, da je tkanina naša druga koža, so v zanimive zgodbe združili telesa, prostore, gibe, zvoke, dotike, oblike in teksture. Tanja Vidic s kolekcijo Formerly Known Objects presega tradicionalne metode pletenja, saj vključuje vsakdanje predmete zunaj običajnega konteksta. Dejan Petrović je za Princederosenoire ustvaril kolekcijo Kintsugi in pri izdelavi uporabil načela te istoimenske starodavne japonske tehnike. Izbral je subtilne tkanine in detajle, ki izražajo krhkost in ranljivost. Aemona je slovenska modna znamka, ki združuje digitalno in fizično modo. V kolekciji Umbra je združila različne teksture, subtilne senčne motive in poudarila harmonijo med nasprotji. Gacho couture staplja sofisticiranost s klasičnimi oblikami in modernim pristopom. V kolekciji Human Collection se je osredotočil na estetiko dovršenih krojev in glamurja s poudarjenim povratkom h klasični eleganci v modi. Na pisto pa je za zaključek v vlogimodela povabil Mojco Mavec. Patricia Pie v kolekciji New Elegance za jesen/zimo 2023 združuje eleganco kostimskega stila s sodobno inovativnostjo, poudarja trajnost in umetniški pristop ter ponuja unikatno modno izkušnjo. Barbara Vrbančič zvesto uporablja stare ročne tehnike ali vintage inspiracije, ki jih nadgradi in reinterpretira v sodobne, trajnostne urbane oblačilne kose ali projekte. Ustvarja lastni tekstil in z natančnim načrtovanjem kolekcije poskrbi za čim manj odpadka. Future Youth je kolekcija blagovne znamke Kiss the Future. Kolekcija je izdelana iz nerabljenega blaga in izraža distopične in utopične elemente, ki nas spomnijo na našo preteklost, sedanjost in prihodnost.
Matic Veler se je pri ustvarjanju naslonil na preteklost, vir navdiha pri ustvarjanju oblačil pa so bili kontrasti med mehkobo in brutalnostjo. Matic je strnil vtise takoj po reviji: »Nisem sicer še uspel zbrati vseh vtisov, a zelo sem zadovoljen s prvimi odzivi. Navdih sem iskal v preteklosti, stara Grčija, Rim, elementi art nouveauja in to združil v končne podobe z uporabo modernih in inovativnih tehnologij. Tudi nekaj drznih moških silhuet ste lako videli, a kljub drznosti se nisem odmaknil od jezika, ki ga govorim, ko gre za modno oblikovanje.”
Močan vpliv inovativnega razmišljanja je zaznamoval kolekcijo blagovne znamke Aemona oblikovalke Anika Opara: »Vse se je začelo z eksperimentiranjem in psihologijo, ki me zelo zanima. Razmislek me je pripeljal do teme integracije sence. To sem v kolekcijo vpletla na moj lasten način, vključno s posebej za kolekcijo razvitimi potiski. Pomembno se mi tudi zdi, da je prav vse narejeno v Sloveniji in z odličnimi domačimi šiviljami. In res lepo je videti, kako je na pisti kolekcija dobesedno zaživela.«
Trgovec z največjo ponudbo obutve priznanih blagovnih znamk v Sloveniji Mass, pa je na modni pisti LJFW predstavil najbolj vroče modele ženskih in moških čevljev iz novih kolekcij. V njih prevladujejo salonarji, gležnjarji s peto, kavbojski gležnjarji in superge na sto in en način. Videli smo tudi, katere so letos najbolj trendi barve obutve. Poudarek je na umirjenih zemeljskih tonih, kot so bela, bež, nude, rjava, “off-white”, taupe, kapučino in konjak, pri čemer klasična črna barva še vedno ostaja ključna. Videze modelov so popestrila tudi očala blagovne znamke Sossa Eyewear, ki nastaja v Sloveniji.
Družabno dogajanje
Pozornost, ki jo je deležno modno ustvarjanje, je na Ljubljanskem tednu mode res na vrhuncu. Med podporniki je tudi zelo veliko število znanih obrazov. Sinoči smo tako lahko videli nekdanjega predsednika Boruta Pahorja, Raiven, Masayah, Uroša Smoleja, Nuško Drašček, Nina Ošlaka, Anjo Rupel, Zmaga Sagadina in številne druge.
Aljoša Bagola je po dolgem času spet obiskal kak modni dogodek: »Moda govori še preden odpremo usta in zdi se mi, da je letošnje besedišče zelo bogato in kompleksno. Po dolgem času sem spet tu in vidim, da mladi vrejo od kreativnosti. Prizorišče je imenitno, dogajanje živo, tako da sem nadvse pozitivno presenečen.”
Omar Naber je bil na Ljubljanskem tednu prvič: »Gledal sem že podobne dogodke, spremljal medije in na nek način so se moja pričakovanja potrdila. Presenetila pa me je aura dogodka in prostora. Tu sem srečal tudi toliko različnih in novih ljudi. Za marsikoga sploh nisem vedel, da se tako navdušuje nad modo. Modno izražanje ni muha enodnevnica je stalnica in vedno bolj se zavedamo, kako pomembno je, da si tudi na tem področju edinstven. Nisem zadnjič tu!«
Med gosti smo ujeli tudi Ano Klašnja: »Uporaba glasbe ob predstavitvah je navdušujoča. Gacho Couture je za glasbeno podlago recimo uporabil Adagietto, na katerega smo plesali pred nedavnim na festivalu v Madridu. Izbira klasične glasbe, globoki adagio, tako lepo, toplo. In tako Gacho. Vesela sem, da sem si utrgala ta večer za LJFW in med drugim srečala obraze, ki jih že dolgo nisem. Užitek.«
Pomemben del predstavitve kolekcij so tudi pričeske in ličenje
Ob stiliranju in glasbi pa so za razumevanje in vtis kolekcij zelo pomembne tudi frizure in ličenje. Aska Kajtazovič vodi ekipo lasnih stilistov: Letošnji trend se nagiba proti naravnemu videzu. Upoštevamo želje oblikovalca, saj se morajo frizure skladati s kolekcijo. Lasje morajo biti lepi, zdravi, sijoči, pričeske lahkotne. Pri tem je zelo pomembno kakšne pripomočke uporabljamo in Philipsova družina aparatov za stiliranje las nam je v tem v neprecenljivo pomoč. Z aparati Philips SenseIQ, nam namreč ni več potrebno sprejemati kompromisov med zdravimi in popolnoma oblikovanimi lasmi.”
Philips SenseIQ je edinstvena linija naprednih naprav za sušenje in oblikovanje las, ki lase ščiti pred poškodbami med sušenjem, hkrati pa uporablja optimalno toploto, da se čas sušenja in oblikovanja čim bolj skrajša. V liniji SenseIQ lahko izberete ravnalnik, kodralnik ali sušilnik, ki se prilagaja vsakemu tipu las in zagotavlja prilagojeno izkušnjo sušenja, saj čuti lase in med postopkom kar 12 tisočkrat uravnava temperaturo, za dolgoročno maksimalno hidrirane, sijoče in svilnate lase.
Aparati Philips SenseIQ, so razstavljeni tudi na LJFW, kjer si jih lahko ogledate tudi v živo, Svojo Philips SenseIQ napravo pa poiščite v trgovinah Big Bang po vsej Sloveniji, kjer vam bodo prijazni in strokovni svetovalci z veseljem odgovorili na vsa vaša vprašanja. Če pa bi radi nakup opravili kar iz udobja svojega doma, pa kliknite na Philips SenseIQ in Big Bang x LJFW2023. Do 30. 10. vas čakajo prav posebni UAU popusti na celotno linijo s kodo LJFW23.
Špela Ema Veble, vodja make-up artistk je letos svojo ekipo oblikovala prek t.i. “Open calla”: »Zaodrje ne sme biti zaprt prostor, nismo zaključena družba. Navdušena sem nad talenti, ki so se prijavili. In s to osveženo ekipo smo pripravili kar 36 različnih lookov, uporabili pa smo tudi nekatere inovativne prijeme. Igrali smo se z nalepkami, recimo. Z oblikovalci vselej poiščemo skupne rešitve in njihove zamisli združimo z našimi
individualizem. Vsak je lep takšen, kot je. Sicer pa se vsa lepota začne pri pripravi kože. Med temeljne korake sodi masaža, saj tako koža zasije. Z izdelki Avene je delo še toliko lažje. Sem tudi zagovornica manj pudra, čiste kozmetike, tu pa so nam v podporo tudi izdelki Missha z izvrstnimi, lahkotnimi podlagami.”
Foto: LJFW