Drugi dan Ljubljanskega tedna mode


Slovenska prestolnica je še drugi dan zasijala kot središče modnega oblikovanja, kjer so se predstavili tako uveljavljeni, kot novi oblikovalci, ki s svojo vizijo kažejo prihodnost mode.

Na LJFW – Ljubljanskem tednu mode smo tako drugi dan lahko občudovali bogato paleto stilov – od prefinjene elegance do drznih eksperimentov. Oblikovalci so se poigravali z nenavadnimi kroji, materiali in barvami. Poudarek je bil na trajnostni modi in inovativnih pristopih k oblikovanju

Ob zaključku drugega dne LJFW je jasno, da domače modno oblikovanje z vsakim dogodkom postaja bolj zrelo in mednarodno prepoznavno.

Modne zamisli odlično interpretirajo tudi modeli. Tokrat na LJFW sodeluje 32 stalnih modelov, oblikovalci pa nabor bogatijo tudi s svojo izbiro. Tomaž Mihelič je vodja izbora modelov za LJFW in kot vsa leta doslej, tudi letos organizatorji pobirajo številne pohvale za nabor modelov: »Tokrat lahko na pisti vidimo jagodni izbor vseh preteklih let, to se vendar spodobi za 10 obletnico. Z nami so vsi tisti, ki so se kalili na tej modni pisti, recimo Andreja Slavič, Pia Bernjak, Nika Gomezel ... A zavedamo se, da smo tu z istim ciljem, to, da pri delu neizmerno uživamo. Imamo zelo raznolik nabor modelov, veseli me, da nismo podlegli iskanju senzacij. Iščemo ljudi, ki se znajo poistovetiti z obleko, ki jo nosijo. Začutijo, kaj je oblikovalec želel sporočiti, in se znajo ob delu tudi zabavati Življenje je preresno, moda pa je poligon tisočerih barv, vzorcev in materialov, naj bo naš cilj, da jih porabimo za lastno dobro počutje! In ta igrivost, radoživost in sproščenost je tudi čutiti v našem zakusiju.«

Drugi dan so svoje kreacije predstavili:

THINGS I MISS: "Na koži"
Kolekcija je umetniško popotovanje, ki združuje brezkompromisen slog, čutnost in trajnost. Z igrivim prepletanjem telesa, prostora, giba in tekstur oblikuje svet, kjer so oblačila več kot le kosi – so nosilci zgodb. Vsak element kolekcije odraža globoko predanost oblikovalke Tine Princ k trajnostnemu oblikovanju in krožnim procesom. Znamka poudarja holistični pristop k modi in umetnosti, kjer vsaka kreacija nosi pečat ljubezni in premišljenega ustvarjalnega procesa.

ANA JELINIČ X KATJA MAGISTER: “Esenca”

Lahkotni, naravni materiali in preprosti kroji s čutno dodelanimi detajli ustvarjajo nežne silhuete, ki jih dopolnjujejo edinstvene cvetlične ilustracije in naborki, ki spominjajo na toplino pomladnih juter. Pastelni toni in digitalni potiski dodajo pridih sladkobe in nostalgije. Ana Jelinič, priznana slovenska oblikovalka, je znana po unikatnih detajlih in romantičnih kreacijah, tokrat v sodelovanju s Katjo Magister, ki je prispevala svoje izjemne ilustracije.

Že v preteklih edicijah smo bili priče sodelovanjem med oblikovalci, tokrat sta moči združili dve oblikovalki, ki svojo kretivnost udejanjata na istih temeljnih premisah. Ana Jelinič in Katja Magister: »Navdušujejo naju inovacije, povezane z izdelavo materialov iz odpadkov. Žal pa tak tekstil pri nas še ni tako razširjen in sprejemljiv, da bi ga lahko vključevale v kolekcije.

V kolekciji združujeva različne smeri umetnosti in industrij. Tokratna kolekcija ima poudarek na digitalnem tisku in oblikovanju vzorcev, združeno s plastičnim oblikovanjem tekstilnih materialov na oblačila,« sta povedali Ana Jelinič in Katja Magister

SANIJA REJA ASKE X SOFIANOGARD: “Bella”

Videli smo preplet unikatnih kosov oblačil pod blagovno znamko Sanija Reja Aske in modnih dodatkov Sofianogard. Bella je kombinacija edinstvenega modnega jezika Sanije Reje Aske, ki

slavi individualnost in močan značaj, dopolnjujejo pa jo unikatni dodatki Sofianogard – kolekcija torbic Blom, ki skozi materiale sestavlja zgodbe brez časa, zavezane etiki in trajnost

»Kolekcija Bella je raziskovanje lastnega jaza in izražanja sebe okolici v kateri bivamo. Kolekcija je raziskovanje sebe skozi preizkušanja različnih silhuet in izboru kontrastnih materialov, je povedala Sanija Reja Aske. Pri Sofianogard pa so dodali: Kolekcija torb iz serije blom govori o zapeljevanju, zmenkih, ljubezni, prvih pogledih in strasti, ki je prisotna. Kolekcija, ki govori o stanju zapeljevanja se vidi v oblikah, ki so mehke, nagubanih materialih, ki ponujajo neko novo obliko torbe.«

RENATA BEDENE: “Aurora infinite”
Bogate tkanine, zlati pliš in plisirani materiali, ustvarjajo dinamične in dramatične silhuete. Prosojni in voluminozni kosi prinašajo občutek lahkotnosti in zračnosti, medtem ko avtorski vzorci in igrivi detajli poudarjajo unikatnost in eleganco. Unikatnost zagotavljajo tudi zaznamujejo avtorski vzorci.

Znamka slovi po prepletanju narave in rokodelskih tehnik, pri čemer so kosi zasnovani trajnostno in omogočajo večnamensko uporabo. Renata se s svojimi kolekcijami že kar nekaj sezon predstavlja na LJFW: Ljubljanski teden mode prepoznaven tako doma kot tudi v tujini in z njim posledično tudi oblikovalci. Krepi zavedanje o pomenu domače proizvodnje in trajnosti v modi, kar je v zadnjih letih zelo aktualno in pomembno. Je pa vseeno LJFW trenutni impulz, se mora po končani reviji oblikovalec osredotočiti na lastno promocijo, oziroma prodajo,pravi oblikovalka in dodaja, da je pri tem pomembna tudi trajnost, zato se njene kolekcije skozi sezone lahko kombinira. Naše stranke kupujejo premišljeno in velikokrat skupaj nadgradimo kos iz prejšnjih sezon ... Naj vam zaupam, da sem na reviji nosila nove hlače iz trenutne kolekcije in prvo svileno bluzico, ki sem jo izdelala pred 35 let nazaj.

APRILIANEARTHLING: “Oracle”

Maja Đuranović, ustvarjalka za blagovno znamko AprilianEarthling, je navdih za kolekcijo Oracle črpala iz sveta okultizma, združila je sodobne modne silhuete z mističnimi ezoteričnimi potiski. Potiskane kose krasijo unikatni in avtorski vzorci oblikovalke Maje Đuranović, med tem ko se na kimonih med vzorce prepletata tudi ekskluzivni ilustraciji Urške Keber. Znamka AprilianEarthling je znana po trajnostnem pristopu in visokokakovostnih, lokalno izdelanih oblačilih, ki združujejo eleganco in mistiko v edinstven slog whimsigoth. Zgodbo kolekcije so navdahnile tarot karte, zlasti karta visoke svečenice in norec. Visoka svečenica pride do izraza v v barvah in vzorcih, med tem ko se karta norec prikaže v lahkotnih in ležernih silhuetah. Oblikovalko trendi in inovacije ne navdušujejo, stremi k trajnosti, zato ustvarja oblačila, ki presegajo trende. »Trajnost je v mojem oblikovalskem procesu ključnega pomena. Velika večina materialov, ki jih uporabljam so GOTS ali Oeko-Tex certificirani, vsi tiski so z GOTS certifikatom in pripravljeni v Sloveniji, v kolekciji Oracle ni niti ene zadrge ali gumba, kolekcija pa je šivana lokalno v ljubljanskem šiviljstvu,” je povedala Maja Đuranović.

JONA BEDJANEC: “Knit-a-porter”
Jona Bednjanec je priznana oblikovalka, ki s svojo unikatno vizijo uspešno predstavlja svojo znamko pletenin na evropskem in ameriškem trgu. Kolekcija navdušuje z močnimi barvnimi kombinacijami, grafičnimi vzorci in bogatimi pletenimi teksturami. Uporaba naprednih tehnologij pletenja in ročnih tehnik ustvarja igrive in dinamične kose, ki združujejo drznost in inovativnost. Vsak kos je skrbno izdelan v studiu v Ljubljani, kjer se osredotoča na lokalno proizvodnjo in visoko kakovost izdelave. Jona je po koncu dogodka povedala: »Ljubljanski teden mode je zelo pomemben za vsako znamko, ki deluje tukaj v Sloveniji, saj imamo priložnost prestaviti novo kolekcijo našim stalnim strankam ter potencialno novim kupcem. Je tudi dobra priložnost za tuje modne agente, ki delujejo na mednarodnem trgu, da vidijo moje delo ter ga potencialno izpostavijo tujim medijem, kupcem ter tako razširijo moje delo, prepoznavnost znamke izven Slovenije.«

BRENCHA: “The Daydreamers”
Navdihnjena z rastlinskimi motivi Art Nouveauja in vintage oblačili, kolekcija vključuje udobne, a elegantne kose, ustvarjene iz trajnostnih deadstock materialov. Posebno mesto imajo vezenine, ki prepletajo preteklost in sedanjost, ter ustvarjajo prefinjeno estetiko, ki je hkrati nadrealna in vsakdanja. »Moje sporočilo občinstvu je, da moda ni zgolj površinska, temveč odsev notranjega svetanaših sanj in unikatnega karakterja. Z mojimi kreacijami želim ljudem ponuditi priložnost, da se izrazijo na edinstven, unikaten način in da se z oblačili, ki jih nosijo počutijo bolj samozavestni in posebni. Prav tako želim ustvariti oblačila, ki imajo dolgoročno vrednost. Želim, da se moje stranke v njih počutijo posebno skozi več sezon, saj vsako oblačilo pripoveduje svojo zgodbo, ki se z leti le še bogati,« je povedala Brina Vidic, ki ustvarja pod blagovno znamko Brencha.

OSÈROSÈ: “Baroque fusion”
OsèRosè je sestrski ustvarjalski dvojec - Maja in Petra Oblak. Predstavili sta kolekcijo, ki združuje bogato baročno estetiko z modernimi tartan in pied de poule vzorci. Luksuzni kosi, od strukturiranih plaščev do elegantnih oblek, slavijo žensko silhueto in prepletajo zgodovinsko eleganco s sodobnim slogom. Kolekcija se poigrava z barvno paleto, kjer dominirajo globoke, bogate barve, kot so kraljevsko modra, rdeča in bordo rdeča, ki so značilne za baročno obdobje.

BCEFW COLLECTIVE SHOW

BCEFW Collective Show je na LJFW predstavil kolekcije petih izjemnih madžarskih oblikovalcev – SOPHIARON, SLANGSLANG, JUDIT BÁRÁNY, CHOKASSY in ACZÉL SÁRA LUCA. Njihove kreacije za sezono Pomlad/Poletje 2025 odražajo edinstveno energijo in ustvarjalnost mlajših oblikovalcev madžarske modne scene. Ta revija utrjuje sodelovanje med BCEFW - Budapest Central European Fashion Week in LJFW - Ljubljanskim tednom mode ter krepi povezovanje slovenskih oblikovalcev z mednarodno modno sceno.

Drugi dan smo zaključiil z afterpartyjem Lisztovem Inštitutu v Ljubljani.

SPREMLJEVALNI PROGRAM

Ljubljanski teden mode postane ne le platforma za predstavitev kolekcij, ampak tudi prostor za izobraževanje in izmenjavo izkušenj in znanj.

Včeraj se je tako vzporedno z dogajanjem na pisti v Centru Rog odvila tudi okrogla miza, ki jo je vodil Uroš Topić,vodja tekstilnega lab-a v Centru Rog.

Strokovnjaki

  • Dragan Hristov, modni oblikovalec, blagovna znamka Ludus,
  • Maja Šimunović, modna oblikovalka,
  • Jelena Proković, kostumografinja in modna oblikovalka, blagovna znamka JSP,
  • Nataša Peršuh, profesorica in modna oblikovalka,

so se ob kavi pogovorILLY o trajnosti, modi in spolu. Razpravljali so o aktualnih trendih spolno nevtralnih oblačil ter načinu njihove proizvodnje v luči trajnostnih materialov in pravične trgovine v dobavni verigi. Izvrstni sogovorniki in so sprožili niz vprašanj publike. V uri pogovora smo izvedeli, kako oblikovalci udejanjajo koncepte trajnosti, kako na oblikovanje vpliva teorija spolov in kako se družbenopolitični dogodki v svetu odražajo v stilu in proizvodnji oblačil. Kako iskreno pristopiti k oblikovanju oblačil na trajnostni način, da bi bila uporabna čim dlje, ali je možno nagovoriti vse oblike in tipe teles in ali na unisize in uniseks oblačila osvobajajo ali uniformirajo.
Okroglo mizo smo izvedli ob podpori blagovne znamke Illy in Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport: “Že tretjič podpiramo Ljubljanski teden mode in tako prispevamo k promociji slovenskih modnih oblikovalcev in trajnostne mode. Globalna modna industrija, še posebej proizvodnja in transport tekstila in oblačil, je med največjimi svetovnimi onesnaževalci okolja. Zato se nam zdi pomembno, da vsi skupaj prispevamo k ozaveščanju o nujnosti drugačnega razmišljanja o modi in k spremembam v proizvodnji, pa tudi potrošnji oblačil,” je dodala Natalija Medica,predstavnica ministrstva.

Foto: Jure Makovec

jm20241008_ana_x_katja_012_5100.jpgANA JELINIČ X KATJA MAGISTERjm20241008_things_i_miss_012_4625.jpgTHINGS I MISS