Peti dan Ljubljanskega tedna mode


Ljubljanski teden mode (LJFW) se je po petih dneh sinoči zaključil v velikem slogu, polnem svežega navdiha in kreativne energije. Pista je še peti dan zapored zaživela z nepozabnimi kolekcijami, ki so navdušile tako občinstvo kot strokovno javnost. Vrhunec dogodka je bila podelitev nagrad WOW.

Komisija, ki so jo sestavljale: Nataša Hrupič (modna oblikovalka), Andreja Japelj (oblikovalka prostorov), Maša Kljun (TV urednica), Melani Mekicar (voditeljica in igralka), Miša Molk (TV novinarka in voditeljica) in Barbara Žnidar (svetovalka), je bila pri odločitvi soglasna. Nagrado LJFW WOW za najboljšo kolekcijo, ki ni izstopala zgolj po estetiki, temveč je uspela ustvariti celovit svet, v katerem se prepletata oblikovanje in pripovedna moč, je prejela modna znamka JSP, pod katero ustvarjata sestri Svetlana in Jelena Proković.

Prejemnik nagrade WOW LJFW je prejel posebno nagrado – možnost predstavitve na naslednji ediciji Ljubljanskega tedna mode in šestmesečno brezplačno gostovanje v LJFW.shopu.

Ostali prejemniki nagrad: Gaja Zadravec, Fakulteta za dizajn (najboljša študentska kolekcija), Anže Orešnik in Pia Wallner, Naravoslovnotehniška fakulteta (najboljša študentska kolekcija), Pia Šilec (nagrada Zoofe), Made in Anselma in Kiss the future (sustainability WOW), Maja Štamol (WOW love)

Ljubljanski teden mode ni le teden za predstavitev kolekcij, ampak platforma, kjer se razpravlja o prihodnosti, ki jo snujejo različni ustvarjalci.

Den Baruca, direktor Zavoda LJFW: “15. edicija Ljubljanskega tedna mode, ki smo jo letos z ekipo LJFW uspešno izpeljali, nosi v sebi posebno simboliko prehoda, rasti in nadgradnje. Kot direktor Zavoda LJFW vidim to izdajo kot ključni mejnik, kjer smo prepletli več kot le modne smernice – letos smo poudarili trajnost, lokalno ustvarjalnost in našo predanost iskanju svežih talentov, ki bogatijo domačo modno sceno. Priča smo bili trenutkom, ki so razprli obzorja, ne le v kreativnosti, temveč tudi v povezovanju modnega sektorja kot celote."

“Predvsem me veseli, da smo po vseh viharjih, nevšečnostih in prehojeni poti doživeli in v tako velikem slogu tudi preživeli deseto obletnico. Res se moramo zahvaliti vsem, do zadnjega, ki so nam srčno pomagali na poti, pa tudi tistim, ki nam niso, saj smo zaradi njih močnejši in iznajdljivejši! Svečke smo upihnili in že razmišljamo o naslednji ediciji, ampak najprej se bomo dobro naspali, saj je pet dni revij ogromen zalogaj. Zadnje dni se zabavam, ko mi obiskovalci povedo, da so utrujeni po dveh dneh ogledov revij, zdaj pa si zamislite, kao je nam, ki jih organiziramo, haha, prepričana sem, da naslednjih nekaj dni nihče od ekipe ne bo dvigoval telefonov. 15.edicija je bila uspeh in instinkt mi pravi, da smo prebili nekakšno magično mejo, po kateri gre lahko le še na bolje. Se vidimo v letu 2025!,” je dodala Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW.

Številne kose iz kolekcij, ki smo jih videli na Ljubljanskem tednu mode bodo že v kratkem na voljo tudi v LJFW shopu v Centru Rog.

Zadnji dan smo videli devet revij:

TANJA VIDIC X MANDEGAR: »Collection 01«

Gre za Tanjino prvo samostojno delo po diplomski kolekciji, v katerem preizprašuje meje svoje oblikovalske izraznosti in predvsem njeno nadaljevanje. Kolekcija je nastala v sodelovanju z znamko Mandegar, ki je prispevala ročno izdelane kovinske kose in dodatke. Tanja Vidic je oblikovalka pletenin znana po svojem eksperimentalnem pristopu do oblikovanja, s katerimi izziva meje tradicionalnega pletenja. Z natančnimi rezi, odprtinami in čutnim razkrivanjem telesa raziskuje odnos med pleteninami in telesom, kjer eno vedno narekuje formo drugega, in obratno. Tanjini dizajni so nedavno pridobili mednarodno prepoznavnost na naslovnici revije Rolling Stone, kjer je Cardi B nosila enega izmed njenih prepoznavnih kosov. Prav tako je nedavno sodelovala z priznanim oblikovalcem Rickom Owensom, kjer je oblikovala pletenine za njegovo kolekcijo pomlad/poletje 2025, predstavljena junija na tednu mode v Parizu ter v reviji Vogue.

MARTIN KALUŽA: »Monoliti«

Kolekcija združuje značilnosti modne identitete subkulture techna z brutalističnim slogom. Prepleta seksi s funkcionalnostjo in izraža nekonvencionalno identiteto rejvov. Martin Kaluža je novonastala slovenska modna znamka, ki v ospredje postavlja “kult mladih rejverjev”. Skozi techno subkulturo izraža svoj seksi, funkcionalni in uporniški oblikovalski slog.

NEKI: »OZERO collection«

Ozero (rus. lebedinoye ozero) je diplomsko delo izdelano po osebni zgodbi o oblikovalkini strasti do gibanja skozi uniseks kolekcijo ready-to-wear oblačil. Svojo plesno kariero je začela kot balerina, nato pa se je skozi raziskovanje surove lepote preobrazila v hip hop kulturo. Navdih je našla v kontrastih med denimom in baletnimi oblačili, inspiriranimi s strani ikon iz 90-ih, kot je Missy Elliot, ter jih združila v zamrznjeno zgodbo baleta Labodjega jezera avtorja Peter Iljič Čajkovskega. Kolekcija je v celoti upciklirana iz starega denima in baletnih čevljev, vključno z modnimi dodatki in obutvijo.

Neža Dapčevič (Neki), rojena v Sloveniji in živeča na Islandiji, je slovenska diplomantka modnega in tekstilnega oblikovanja, ki trenutno nadaljuje magistrski študij na Institut Français de la Mode v Parizu. Blagovna znamka Neki predstavlja uniseks avantgardne prêt-à-porter kolekcije, ki črpajo navdih iz futurizma, narave, trajnosti in manipulacije materialov. “Neki,” kar pomeni “nekaj,” uteleša oblikovalkino namero, da opazovalec skozi medij oblačil občuti in doživi nekaj globokega

DEJMO SE VIDET

»Ne bluzi, z glavo kruzi« Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative odločili mlade nagovoriti skozi inovativno kolekcijo sodobnih oblačil in modnih dodatkov. K sodelovanju so povabili mentorje in študente modnega oblikovanja Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil iz UL NTF, Ljubljana. Študentje NTF KOTO na modni reviji predstavljajo kolekcijo na temo, kako varovalna oblačila in dodatke narediti sodobne, všečne, univerzalne, funkcionalne in atraktivne za mlade in tudi širše. K izzivu pristopajo sveže in neobremenjeno, inspiracije izhajajo iz zelo različnih vsebinskih izhodišč: večernih druženj, urbanega streetweara, poslovne mode, tradicije, odseva luči na cesti in v prometu … V kreacije so vključeni najsodobnejši reflektivni in odsevni materiali, združeni s klasičnimi oblačilnimi materiali. V kombinaciji s funkcionalnimi materiali je prisotne veliko pouporabe, upcikliranja, recikliranja, izvedbe velikokrat kombinirajo ročne tehnike in sodobna orodja. Oblačila dopolnjujejo zanimivi in funkcionalni modni dodatki, ki združujejo varovalno in estetsko funkcijo.

Kolekcija ozavešča, vabi in nagovarja k razmisleku o varnosti v prometu.

Avtorji kolekcije: Študentje NTF OTGO, Katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil: Anže Orešnik, Luka Bončina, Julija Čerček, Tandej Šandor, Pia Šilec, Alex Devetak

JSP: »Iskalci/Lomilci Pravil/Iskalci Poti«

JSP so predstavili ročno izdelane izvirne dizajne, pri katerih posvečajo pozornost estetiki oblačila, tako znotraj kot zunaj. Izraz prirojene dvojnosti moških in ženskih elementov, blagovna znamka JSP zagovarja neodvisnost, individualnost in okus za nepričakovano. Med modeli na modni reviji JSP smo med drugim videli tudi Katarino Čas. JSP predstavlja ustvarjalni duo – sestri Jelena in Svetlana Proković že več kot 30 let delujeta na področjih stiliranja, kostumografije in sodobne mode. Svojo blagovno znamko sva ustanovili leta 1992 v Beogradu, kjer ima znamka tudi sedež. Leta 1999, ko se je Jelena preselila v Ljubljano, ji je uspelo razširiti blagovno znamko na Slovenijo in tudi na Hrvaško.

MONOSTALGIK: »Besedoigra.Wordplay.«

Sem sebičen, zato sem več kot pol dekade izdeloval obleke samo zase. Ugotovil sem, da je naokoli čisto preveč ljudi skoraj nagih ali pokritih v plastiko. Sedaj sem začel “one man b(r)and” ki poizkuša “rešiti svet” z izdelavo oblačil z naravnimi materiali. Dean Frank

temna monokromatika,
vzorci prepovedani!
Kompliciranje=nuja.

Šelestenje k-roja
ritem stroja
ideje znoja

Skeptičnavečnost šiv
lebdenje misli
prizemljitev.

Ciklično iskanje…
bicikliranje v pavznino
tavanje misli.

Stvarjanje novega> preblikovanje zastarel
vZrel misli
mozak
možak.

MATIC VELER X ASKO

Je modni oblikovalec, ki modo dojema kot umetnost. Navdihujejo ga kontrasti med brutalistično arhitekturo v Sloveniji in klasično umetnostjo. Matic velikokrat oblikuje izdelke, ki so bolj umetniške instalacije kot tradicionalna moda. Njegovo delo poudarja rokodelstvo, čustveno povezanost in modo kot umetnino, ki si zasluži mesto v galerijah in muzejih.

Nova kolekcija, ustvarjena v sodelovanju z znamko Asko, je odličen prikaz pristopa k združevanju kontrastov. V tej kolekciji, kjer se srečata moda in tehnologija Matic Veler uporablja sodobne tehnike, kot je laserski izrez, da ustvari kose, ki prepletajo tehnološko inovativnost z umetniško vizijo. Tako kot v svojem preteklem delu, tudi tokrat spaja nasprotja in ustvarja edinstvene kreacije, ki povezujejo različne svetove.

Sodelovanje med ASKO in Maticem Velerjem: Simbioza estetike in funkcionalnosti

Združitev dveh na videz različnih, a v bistvu sorodnih svetov – gospodinjskih aparatov in visoke mode – odpira vrata izjemni sinergiji. ASKO, znan po skandinavski preprostosti, funkcionalnosti in trajnosti, ter Matic Veler, mojster subtilne elegance in inovativnih rešitev, tvorita tandem, ki obljublja navdušujoče rezultate. Matičev prepoznavni slog bi znamki ASKO vdahnil svežino in privabil mlajše generacije, ki cenijo unikatnost in estetiko. Hkrati bi sodelovanje z uveljavljenim modnim oblikovalcem ASKO pozicioniralo kot blagovno znamko, ki presega okvire gospodinjskih aparatov ter se povezuje z umetnostjo in kulturo.

PRIK: »Rdeča nit«

V kolekciji Dušice Županjac moda presega zgolj tkanino in postane simbol nevidnih vezi, ki združujejo izjemne ženske. Kolekcija povezuje različne, a nekako podobne zgodbe eminentnih žensk, ki sestavljajo identiteto PRiK-a.

Oblikovalka Dušica Županjac je leta 2012 ustanovila znamko PRiK. Igrajoča se z detajli, linijami in geometrijo, v svoje oblikovanje vnaša inovacije in arhitekturne elemente. PRiK je blagovna znamka za samozavestno, mestno in svobodno žensko, ki želi izstopati iz množice.

MAJA ŠTAMOL: »20 years«

Oblikovanje je odraz načina življenja…

Je umetnost, trdo delo, vztrajnost, natančnost in perfekcionizem v detajlih.

20 let ustvarjanja, oblikovanja, krojenja, šivanja, izkušenj… Kolekcija je pregled, redesign najbolj uspešnih krojev, detajlov in zanjo značilnih barvnih kombinacij , ki le potrjujejo brezčasnost kreacij oblikovalke Maje Štamol. Maja Štamol Droljc je Slovenska modna oblikovalka, ki od leta 2004 uspešno gradi svojo modno zgodbo in ustvarja prepoznaven stil kreacij. Veliko pozornost posveča materialom in krojem, detajli pa so tisti, ki dajejo njenim kreacijam unikaten in poseben videz. V letih njenega ustvarjanja je sodelovala na številnih natečajih, razstavah, kostumografijah, modnih revijah, tednih mode doma in v tujini ter bila za svoje delo tudi nagrajena.

Foto: Jure Makovec

jm20241011_jsp_032_4092.jpgJSPjm20241011_tanja_vidic_001_2501.jpgTANJA VIDIC X MANDEGAR