Slovenka Inti Šraj v makedonskem filmu Do konca

13. 11. 2015 // Lifestyle / Kultura

Vsakič znova z velikim ponosom spremljamo mednarodne predore naših igralk in igralcev. Zadnja v tem nizu je Inti Šraj, ki je svoj največji karierni uspeh doslej zabeležila z makedonskim epom Do konca. Pod mentorstvom priznanega režiserja Stoleta Popova se je prelevila v avantgardno Evropejko, ki se v obdobju po krvavi revoluciji zaplete v ljubezenski štirikotnik in nehote sproži verigo usodnih dogodkov. Glavna vloga je od Inti terjala kar dve leti intenzivnih priprav, ko je pobliže spoznavala makedonsko kulturo in zgodovino ter pilila njihov jezik. Četudi je bilo snemanje psihično in fizično naporno, pa se je vsekakor obrestovalo, saj je končni izdelek dovršen do potankosti. Film z lahkotnostjo meša žanre, ruši prostorske bariere med zahodom in vzhodom ter lucidno parodira tipični balkanski paradoks. Z včerajšnjim dnem je le napočil čas, da lahko tudi v slovenskih kinematografih uživamo v izjemni predstavi naše igralke.

O filmu:

Makedonija, majhna država v osrčju Balkana, je bila petsto let pod jarmom Osmanskega cesarstva. Zgodba filma je postavljena v prvo desetletje 20. stoletja, v obdobje splošnega propada, ki je sledilo krvavi makedonski revoluciji iz leta 1903.

Do konca predstavlja ljubezenski štirikotnik, ki povezuje idealističnega upornika, neusmiljenega turškega častnika, izobraženega sina lokalnega makedonskega veljaka ter lucidno in avantgardno Evropejko, ki vse tri moške ovija okoli mezinca. Ta s svojim spogledovanjem sproži niz dogodkov z usodnimi posledicami, ki jih nikakor ni bilo moč predvideti. Liki tako skozi turbulentna srečanja doživijo katarzično izkušnjo in novo samozavedanje. Film razkriva kruto, čeprav romantično zgodbo, v kateri je večni makedonski boj za lastno identiteto in neodvisnost prikazan skozi prizmo relativnosti svobode, pravičnosti, ljubezni, žrtvovanja in izdajstva. Film dramatizira in parodira mite in anti-mite zahoda in vzhoda – Evrope in Balkana. Ko legende in pripovedke sooči s kruto realnostjo življenja, razkrije absurdnosti makedonske zgodovine. Je nekakšen anti-vestrn, lahko bi rekli makedonski eastrn, ki suvereno podre prostorske bariere prav tam, kjer se že stoletja prepletata zahodna in vzhodna civilizacija.

Vse to nas vodi do katarze, ki gre zares do konca, saj tipičen balkanski paradoks pripelje do vrelišča in ga privzdigne na raven radikalne filozofske misli: »Jebeš življenje, če zanj nisi pripravljen umreti!«.

PR

film_do_konca_je_bil_makedonski_kandidat_za_nominacijo_za_tujejezic_nega_oskarja_2015.jpgepska_zgodba_se_odvija_v_obdobju_splos_nega_propada_in_kaosa-_ki_je_sledilo_krvavi_makedonski_revoluciji.jpgv_ljubezenskem_s_tirikotniku_najdemo_tudi_brezkompromisnega_idealistic_nega_upornika-_ki_ga_je_upodobil_igralec_sas_ko_ko.jpg